ADMINISTRACJA REKTORSKA
Komórki w pionie Rektora
Kancelaria Rektora
1. Obsługa administracyjno-biurowa i techniczna Rektora.
2. Obsługa administracyjno-techniczna posiedzeń i spotkań organizowanych przez Rektora.
3. Prowadzenie książki kontroli zewnętrznych i akt kontroli zewnętrznych.
4. Obsługa wniosków o udzielenie informacji publicznej.
Sekcja Finansowa
1. Monitorowanie realizacji planu rzeczowo-finansowego administracji rektorskiej.
2. Prowadzenie dokumentacji finansowej administracji rektorskiej.
3. Sprawdzanie zgodności wydatkowania środków administracji rektorskiej z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez PŁ i ustawą – Prawo zamówień publicznych.
4. Prowadzenie ewidencji umów zawieranych w ramach zadań realizowanych przez administrację rektorską.
5. Prowadzenie ewidencji i weryfikacja rozliczeń krajowych wyjazdów służbowych delegacji pracowników administracji rektorskiej i studentów.
6. Prowadzenie wykazu składników majątkowych podlegających ewidencji ilościowej w administracji rektorskiej.
Dział Organizacji Zarządzania
1. Wsparcie organizacyjne administracji Uczelni.
2. Monitorowanie integralności i organizacji formalnej Uczelni.
3. Przygotowanie rocznych sprawozdań do Ministra w zakresie skarg i wniosków.
4. Organizacja i obsługa administracyjna prac Rady Politechniki Łódzkiej.
5. Organizacja i obsługa administracyjna prac Senatu.
6. Obsługa administracyjna Uczelnianej Komisji Wyborczej.
7. Obsługa Komisji Senackiej Organizacyjnej i Statutowej.
8. Prowadzenie elektronicznego rejestru umów zawieranych przez Uczelnię.
9. Aktualizacja struktury organizacyjnej Uczelni w systemie informatycznym.
10. Obsługa i nadzór nad publikacjami wewnętrznego serwisu internetowego, Biuletynu Senatu PŁ oraz Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie organizacji Uczelni i wewnętrznych aktów prawnych.
11. Publikacja, archiwizacja i prowadzenie ewidencji wydanych aktów normatywnych.
12. Koordynacja opracowywania projektów wewnętrznych aktów normatywnych i procedur: nadzór nad zgodnością z systemem organizacyjnym PŁ, analiza formalna poprawności projektów, zasięganie dodatkowych opinii, modyfikacje treści projektu wynikające z uzyskanych opinii, przygotowanie do podpisu, przekazanie do publikacji i archiwizacji, nadzór nad ich aktualizacją.
Dział Prawny
1. Przygotowywanie pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Rektora i prowadzenie ich archiwizacji i ewidencji.
2. Opiniowanie pod względem formalnoprawnym projektów wewnętrznych aktów normatywnych Uczelni.
3. Weryfikowanie pod względem formalnoprawnym umów i porozumień PŁ z instytucjami zewnętrznymi.
4. Przygotowywanie właściwej strategii do postępowań i procesów sądowych.
5. Przygotowywanie dokumentów w postępowaniach sądowo-administracyjnych i składanie ich we właściwych organach.
6. Reprezentowanie Uczelni w charakterze pełnomocnika w postępowaniach sądowo-administracyjnych i negocjacjach dotyczących prowadzonych postępowań.
7. Prowadzenie nadzoru prawnego nad egzekucją należności PŁ.
8. Uczestniczenie w prowadzonych przez Politechnikę Łódzką rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego.
9. Prowadzenie obsługi prawnej i administracyjnej rzeczników dyscyplinarnych i komisji dyscyplinarnych.
10. Świadczenie pomocy prawnej w zakresie stosowania prawa jednostkom organizacyjnym Uczelni w sprawach związanych z działalnością Uczelni, a w szczególności udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych.
11. Udzielanie porad prawnych pracownikom, studentom i doktorantom oraz organizacjom studenckim, organizacjom społecznym i zawodowym działającym na terenie Uczelni w zakresie ich działalności w Uczelni.
12. Sygnalizowanie zmian prawa przez zamieszczanie komunikatów w wewnętrznym serwisie internetowym Uczelni.
13. Informowanie jednostek Uczelni o dostrzeżonych uchybieniach w stosowaniu prawa w ich działalności i ich skutkach.
14. Wsparcie prawne administracji Uczelni.
15. Monitorowanie stanu prawnego branżowych ustaw i aktów normatywnych, przygotowywanie dla komórek organizacyjnych administracji Uczelni informacji o zmianach i ich skutkach dla Uczelni.
Centrum Zarządzania Kapitałem Ludzkim
1. Realizacja polityki zarządzania kapitałem ludzkim Uczelni.
2. Prowadzenie spraw związanych z zawarciem, trwaniem i zakończeniem stosunków pracy.
3. Przygotowywanie nowych umów o pracę, aneksowanie dotychczasowych form stosunków pracy oraz ustalanie uprawnień do dodatku stażowego, nagród jubileuszowych i dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
4. Gromadzenie, realizacja i archiwizowanie dokumentów dotyczących zatrudnienia celem wykonywania prac w projektach finansowanych ze środków pozabudżetowych w szczególności z: UE, NCN, NCBiR.
5. Administracyjna obsługa elektronicznej bazy danych osobowych (gromadzenie informacji, przetwarzanie, sporządzanie poleceń wypłaty wszelkich wynagrodzeń, nagród).
6. Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej w indywidualnych aktach osobowych.
7. Prowadzenie Archiwum Akt Osobowych byłych pracowników PŁ.
8. Realizacja obowiązku pozyskiwania oświadczeń o zdolności do pracy nowo zatrudnianych, wystawianie skierowań na wstępne badania lekarskie oraz wstępne szkolenia bhp i ppoż. Wydawanie skierowań na badania lekarskie w związku z ubieganiem się nauczycieli akademickich o urlop dla poratowania zdrowia.
9. Obsługa Komisji Senackiej Rozwoju Kadry, Nagród i Odznaczeń oraz komisji rektorskich w sprawach osobowych.
10. Sprawozdawczość z zakresu zatrudnienia pracowników w ramach stosunku pracy do GUS, ministerstwa, dla niektórych jednostek organizacyjnych PŁ.
11. Opracowywanie i publikacje ogłoszeń o konkursach na stanowiska nauczycieli akademickich. Publikowanie wyników konkursów oraz monitorowanie terminów ich obowiązywania.
12. Właściwy nadzór nad dokumentami gromadzonymi w jednostce z zachowaniem zasad RODO.
13. Ocena okresowa nauczycieli akademickich oraz pracowników niebędących nauczycielami akademickimi (kwalifikowanie osób podlegających ocenie wraz z analizą wyników końcowych).
14. Obsługa spraw kadrowych Publicznego Liceum Ogólnokształcącego PŁ.
15. Wystawianie legitymacji dla nauczycieli akademickich.
16. Obsługa systemu POL-on w zakresie spraw osobowych.
17. Załatwianie formalności związanych z wnioskami o nadanie orderów i odznaczeń państwowych, resortowych, nagród ministra, nagród rektora oraz prowadzenie ewidencji zrealizowanych wniosków.
18. Stworzenie i aktualizowanie strategii i polityki zarządzania kapitałem ludzkim, w tym indywidualnych ścieżek rozwoju pracowników.
19. Współudział w tworzeniu wskazanych przez pracodawcę regulaminów, zarządzeń i innych wewnętrznych uregulowań.
20. Tworzenie polityki wynagradzania wspierającej rozwój pracowników.
21. Prowadzenie systematycznych badań satysfakcji pracowników.
22. Współudział w organizacji i przeprowadzaniu procesów: rekrutacji i selekcji.
23. Analiza wyników exit interview.
24. Organizacja procesu adaptacji nowozatrudnionych.
25. Planowanie i organizacja procesów szkoleniowych.
26. Działania na rzecz budowania wysokiej jakości środowiska pracy, w tym między innymi: inicjowanie projektów mających na celu budowanie relacji wewnątrz i pomiędzy jednostkami PŁ, stwarzanie warunków do angażowania się, reagowanie na zidentyfikowane przypadki dyskryminacji, mobbingu, zachowań nieetycznych, pomoc w rozwiązywaniu sytuacji spornych i konfliktów. Profilaktyka antykorupcyjna.
27. Komunikowanie podejmowanych inicjatyw ZKL pracownikom oraz dbałość o transparentność podejmowanych działań.
28. Koordynacja działań w ramach procesów związanych z realizacją akcji HR Excellence in Research.
Centrum Danych i Analiz Strategicznych
Dział Promocji
1. Koordynacja działań promocyjnych Uczelni. Promocja PŁ w kraju, w tym na wystawach, targach, konferencjach, pokazach i innych imprezach promocyjnych, a także wsparcie promocji Uczelni za granicą.
2. Opracowywanie materiałów informacyjnych i reklamowych o PŁ.
3. Obsługa serwisów internetowych PŁ.
4. Organizacja i prowadzenie imprez kulturalnych PŁ.
5. Dokumentowanie fotograficzne imprez uczelnianych.
6. Organizacja ogólnouczelnianych uroczystości akademickich.
7. Prowadzenie magazynu materiałów reklamowych i promocyjnych.
Dział Audytu Wewnętrznego
Planowanie i prowadzenie audytów wewnętrznych i innych czynności przewidzianych przez ustawę o finansach publicznych i standardy audytu wewnętrznego, a w szczególności:
1) opracowywanie planu audytu wewnętrznego oraz sprawozdań z jego realizacji;
2) ustalanie zasad i procedur związanych z audytem wewnętrznym;
3) dokonywanie systematycznej oceny adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w obszarach objętych audytem.
Dział BHP
1. Obowiązki ustalone w rozporządzeniu w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Prowadzenie szkoleń dotyczących udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej (PPP) dla pracowników Politechniki Łódzkiej wyznaczonych do udzielania pierwszej pomocy.
3. Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków studentów i doktorantów oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków.
4. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków studentów i doktorantów.
5. Konsultacje w zakresie bhp, dotyczące powstawania nowych i modernizacji istniejących pomieszczeń studenckich, w tym wskazanie rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa.
6. Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kształcenia studentów i doktorantów.
7. Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kształcenia.
8. Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa związanych z kształceniem.
9. Doradztwo w zakresie organizacji zajęć, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.
10. Współpraca z Samorządem Studenckim i Samorządem Doktorantów w kwestiach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kształcenia.
11. Konsultacje w dokonywaniu oceny ryzyka, które wiąże się z kształceniem w Uczelni.
12. Doradztwo w zakresie stosowania zasad ergonomii przy organizowaniu i wyposażaniu miejsc kształcenia.
13. Konsultacje dotyczące obowiązków bhp osób nadzorujących działalność kół naukowych, sekcji sportowych itp.
14. Nadzór nad funkcjonowaniem elektronicznej bazy odczynników chemicznych stosowanych w Politechnice Łódzkiej.
15. Nadzór nad funkcjonowaniem strony internetowej Działu BHP.
Inspektor Ochrony Danych
Realizacja zadań przewidzianych prawem powszechnym i Unii Europejskiej zawartych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Rzecznik Prasowy
1. Kreowanie wizerunku PŁ, współpraca z mediami.
2. Przygotowywanie informacji o PŁ na potrzeby instytucji otoczenia zewnętrznego.
3. Obsługa prasowa imprez ogólnouczelnianych.
4. Organizacja konferencji prasowych.
5. Utrzymywanie stałych, poprawnych relacji z dziennikarzami.
6. Przegląd informacji w mediach związanych z PŁ: monitoring mediów, archiwizacja wycinków prasowych, statystyki ilościowe i jakościowe.
7. Redagowanie „Życia Uczelni”, autorstwo artykułów, promocja i dystrybucja wydawnictwa.
8. Prowadzenie strony internetowej „Życia Uczelni”.
9. Wspieranie i współpraca przy realizacji zadań merytorycznych związanych z promocją Uczelni.
Stanowisko ds. Informacji Niejawnych – Kancelaria Tajna
Realizacja zadań określonych w przepisach powszechnie obowiązujących o ochronie informacji niejawnych.
Biuro Projektu Alchemium
Organizacja i realizacja zadania pn. „Alchemium – magia chemii jutra. Budowa nowoczesnego gmachu konferencyjno-dydaktyczno-laboratoryjnego dla Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej”.
Komórki w pionie Prorektora ds. Nauki
Sekretariat Prorektora ds. Nauki
1. Obsługa administracyjno-biurowa i techniczna Prorektora ds. Nauki.
2. Obsługa administracyjno-techniczna posiedzeń i spotkań organizowanych przez Prorektora ds. Nauki.
3. Obsługa postępowań drugoinstancyjnych oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy kończących się decyzjami administracyjnymi w indywidualnych sprawach doktorantów szkół doktorskich.
Centrum Wspierania Nauki
Kompleksowe wsparcie naukowców Politechniki Łódzkiej we wszystkich aspektach działalności naukowo-badawczej, w szczególności:
Centrum Obsługi Projektów
Sekcja Projektów Badawczo-Rozwojowych
Sekcja Projektów Naukowych i Krajowych
Sekcja Międzynarodowych Projektów Badawczych
Sekcja Projektów Kompetencyjnych
Komórki w pionie Prorektora ds. Rozwoju
Sekretariat Prorektora ds. Rozwoju
1. Obsługa administracyjno-biurowa i techniczna Prorektora ds. Rozwoju.
2. Obsługa administracyjno-techniczna posiedzeń i spotkań organizowanych przez Prorektora ds. Rozwoju.
2.18a.1. Sekcja Transferu Technologii (RICIP1)
Rzecznicy patentowi realizują zadania w Sekcji Rzeczników Patentowych z zachowaniem przepisów ustawy z 11 kwietnia 2001 r. o rzecznikach patentowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1861, z późn. zm.).
10. Współpraca z organizacjami wspierającymi rozwój przedsiębiorczości.
Dział Rozwoju Uczelni
1. Obsługa udziału w klastrach i koordynacja działalności klastrów zarządzanych przez PŁ.
2. Analiza sytuacji i działań PŁ na tle wiodących krajowych i zagranicznych jednostek akademickich.
3. Inicjowanie wdrażania rozwiązań i inicjatyw prorozwojowych zidentyfikowanych poza PŁ.
4. Identyfikacja najlepszych rozwiązań wewnątrz PŁ i wspieranie ich dyfuzji pomiędzy jednostkami Uczelni.
5. Obsługa budżetu zadaniowego Uczelni.
6. Prowadzenie projektu IDEA BOX - dobrej praktyki o charakterze partycypacyjnym (angażującej pracowników i studentów PŁ) dla realizacji zadań usprawniających działanie PŁ.
7. Konsolidacja danych i koordynacja działań związanych z udziałem w krajowych rankingach uczelni.
8. Obsługa współpracy PŁ z organami samorządu terytorialnego oraz jednostkami administracji rządowej w województwie w zakresie inicjatyw dotyczących rozwoju Uczelni (w tym przy tworzeniu i aktualizacji regionalnych dokumentów o charakterze strategicznym).
9. Propagowanie i budowanie instytucjonalnego zaangażowania środowiska akademickiego PŁ w działania o charakterze Corporate Social Responsibility wpisujących się w Trzecią Misję Uczelni.
10. Wsparcie działań na rzecz zacieśnienia współpracy z wyróżniającymi się absolwentami PŁ przy realizacji prorozwojowych inicjatyw na rzecz Uczelni.
11. Obsługa Komisji Senackiej Budżetu i Finansów.
Biuro Karier
1. Pośrednictwo pracy dla absolwentów PŁ.
2. Udostępnianie studentom, doktorantom i absolwentom ofert pracy, staży, praktyk.
3. Prowadzenie działalności informacyjnej, doradczej i szkoleniowej w zakresie pośrednictwa pracy, rynku pracy i predyspozycji zawodowych.
4. Śledzenie rynku pracy i oczekiwań pracodawców wobec absolwentów PŁ.
5. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów.
6. Prowadzenie działalności agencji zatrudnienia (zgodnie z wpisem nr 2414 rejestru Marszałka Województwa Łódzkiego podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia).
Komórki w pionie Prorektora ds. Kształcenia
Sekretariat Prorektora ds. Kształcenia
1. Obsługa administracyjno-biurowa i techniczna Prorektora ds. Kształcenia.
2. Obsługa administracyjno-techniczna posiedzeń i spotkań organizowanych przez Prorektora ds. Kształcenia.
Centrum Kształcenia
1. Rozwój Zintegrowanego Systemu Informatycznego Dydaktyki w zakresie organizacji procesu kształcenia.
2. Współpraca z Centrum Współpracy Międzynarodowej Politechniki Łódzkiej w zakresie umiędzynarodowienia kształcenia.
Sekcja Programów Kształcenia
1. Organizacja kształcenia, uprawnienia do prowadzenia studiów i innych form kształcenia, koordynacja programów studiów i innych form kształcenia, a także planowania dydaktycznego, weryfikacja zgodności dokumentacji procesu kształcenia z obowiązującym prawem, w tym przepisami wewnętrznymi i aktami normatywnymi Uczelni.
2. Kształcenie na odległość.
3. Obciążenia i rozliczenia dydaktyczne.
4. Rozwój dydaktyczny kadry, prowadzenie konsultacji i szkoleń z zakresu projektowania programów studiów i przedmiotów.
5. Projekty z obszaru kształcenia.
6. Uznawanie efektów kształcenia.
7. Współpraca ze szkolnictwem podstawowym i ponadpodstawowym.
8. Akredytacje.
9. Praktyki studenckie.
10. Promocja w zakresie kształcenia.
11. Wdrażanie procedur systemu zapewnienia jakości kształcenia i monitorowanie ich funkcjonowania.
12. Współpraca i obsługa uczelnianej komisji właściwej ds. jakości kształcenia.
13. Monitorowanie wskaźników jakościowych i ilościowych związanych z kształceniem, w szczególności związanych z rankingami instytucjonalnymi i programowymi.
14. Wsparcie merytoryczne i pełna obsługa administracyjna w zakresie opracowywania i zgłaszania kwalifikacji pełnych i cząstkowych i do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.
15. Budowa i obsługa Uczelnianej Bazy Przedmiotów Obieralnych (UBPO).
16. Baza narzędzi oceny efektów uczenia się oraz kryteriów oceny.
Sekcja Administracyjno-Techniczna
1. Przygotowywanie i wydawanie dyplomów ukończenia studiów wyższych.
2. Świadectwa i certyfikaty ukończenia studiów podyplomowych i innych form kształcenia.
3. Przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz wzorów dokumentów związanych z kształceniem.
4. Obsługa Komisji Senackiej Dydaktyki i Spraw Studenckich.
5. Sprawozdawczość w zakresie kształcenia.
6. Obsługa merytoryczna dla strony internetowej Centrum Kształcenia i współpraca z Uczelnianym Centrum Informatycznym Politechniki Łódzkiej w tym zakresie.
7. Wsparcie w organizacji szkół letnich i programów specjalnych dla jednostek Uczelni.
Sekcja Wsparcia Dydaktyki
1. Identyfikacja oraz analiza potrzeb i oczekiwań kadry akademickiej.
2. Program mentoringu dla młodych nauczycieli.
3. Definiowanie i realizacja form oraz metod doskonalenia dydaktycznego.
4. Śledzenie światowych trendów, wdrażanie i rozwój nowoczesnych metod i form kształcenia.
5. Współpraca z IDS w zakresie podstawowego szkolenia metodycznego dla nauczycieli.
6. Przygotowywanie materiałów szkoleniowych i organizowanie szkoleń metodycznych wewnątrzuczelnianych oraz komercyjnych.
7. Opracowywanie przewodników metodycznych (w tym Księgi Dydaktyki) oraz wsparcie pracowników w tworzeniu materiałów dydaktycznych.
8. Baza cyfrowa metod, narzędzi i materiałów dydaktycznych.
9. Współpraca z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami szkolnictwa wyższego w zakresie organizacji, systemów i metod kształcenia.
10. Promowanie kultury kształcenia i dobrych praktyk (powołanie SIGs – Special Interest Groups dla każdej metody spośród praktyków-dydaktyków).
11. Współpraca z jednostkami Uczelni w zakresie organizacji i realizacji komercyjnych form kształcenia (szkolenia, kursy, szkoły).
12. Organizacja seminariów i konferencji z zakresu kształcenia.
13. Promowanie projektów edukacyjnych w Uczelni.
Dział Rekrutacji
1. Przygotowywanie projektów aktów normatywnych i innych regulacji dotyczących rekrutacji na studia pierwszego i drugiego stopnia.
2. Organizacja i przeprowadzanie procesu rekrutacji na studia pierwszego i drugiego stopnia w tym: rejestracja kandydatów w systemie SID-rekrutacja, wysyłanie informacji o konieczności uzupełnienia dokumentów (wezwania, komunikaty na urządzenia mobilne), import danych z Krajowego Rejestru Matur, weryfikacja danych wprowadzonych do systemu, organizacja sprawdzianów uzdolnień plastycznych i współpraca przy ich przeprowadzaniu, zwroty nadpłaconych opłat rekrutacyjnych i ich rejestracja, odsyłanie dokumentów kandydatom, których podania o przyjęcie na studia pozostały bez rozpatrzenia.
3. Prowadzenie i obsługa płatności natychmiastowych (opłaty rekrutacyjne).
4. Przygotowywanie i wdrażanie projektów informatycznych związanych z rozwojem informatycznego systemu obsługującego proces rekrutacji.
5. Obsługa zdarzeń związanych z funkcjonowaniem systemu informatycznego SID rekrutacja oraz e-rekrutacja w tym: przyjmowanie zgłoszeń dotyczących pracy systemu informatycznego obsługującego proces rekrutacji na studia w PŁ, rozwiązywanie problemów systemowych przy współpracy Uczelnianego Centrum Informatycznego PŁ.
6. Prowadzenie i aktualizacja stron internetowych dotyczących rekrutacji.
7. Obsługa Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej.
8. Przygotowywanie analiz i sprawozdań w tym dla organów Uczelni.
9. Nadawanie numerów albumów studentom.
10. Wprowadzanie do systemu SID danych studentów zmieniających kierunek studiów.
11. Współpraca przy przygotowywaniu materiałów promocyjnych.
Niepubliczny Żłobek Politechniki Łódzkiej w Łodzi
Prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych dla dzieci pracowników, doktorantów i studentów Politechniki Łódzkiej.
Komórki w pionie Prorektora ds. Studenckich
Sekretariat Prorektora ds. Studenckich
1. Obsługa administracyjno-biurowa i techniczna Prorektora ds. Studenckich.
2. Obsługa administracyjno-techniczna posiedzeń i spotkań organizowanych przez Prorektora ds. Studenckich.
3. Obsługa postępowań drugoinstancyjnych kończących się decyzjami administracyjnymi w indywidualnych sprawach studenckich i uczestników studiów doktoranckich.
Dział Spraw Studenckich
1. Indywidualne sprawy studentów i uczestników studiów doktoranckich związane z regulaminem studiów, przebiegiem studiów i sprawami bytowymi.
2. Sprawy dyscyplinarne studentów i doktorantów.
3. Koordynacja procesu przyznawania pomocy materialnej i innych świadczeń dla studentów i uczestników studiów doktoranckich – regulaminy, zgodność z aktami wyższego rzędu.
4. Samorząd studencki i doktorantów oraz inne sprawy samorządowe i wychowawcze.
5. Studenckie koła naukowe.
6. Organizacje i stowarzyszenia studenckie.
7. Sprawy wynikające z nadzoru Prorektora nad Osiedlem Akademickim oraz pozostałym zapleczem socjalno-bytowym i rekreacyjnym studentów i doktorantów.
7a. Rozwój Zintegrowanego Systemu Informatycznego Dydaktyki w zakresie administrowania przebiegiem studiów.
8. Zadania do realizacji w ramach wydzielonej Sekcji Obsługi Świadczeń.
Sekcja Obsługi Świadczeń
1. Obsługa administracyjna przyznawania pomocy materialnej oraz innych świadczeń dla studentów i uczestników studiów doktoranckich.
2. Współpraca z Kwesturą w procesie administrowania Funduszem Stypendialnym, o którym mowa w art. 412 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 85, z późn. zm.).
3. Obsługa administracyjna spraw związanych z kredytami studenckimi, ubezpieczeniami zdrowotnymi studentów i uczestników studiów doktoranckich.
4. Obsługa administracyjna spraw związanych z wnioskami studentów oraz osób przyjętych na studia o zakwaterowanie w domach studenckich.
Biuro ds. Obsługi Osób Niepełnosprawnych
Działania organizacyjne, techniczne i psychologiczne na rzecz niepełnosprawnych studentów, doktorantów i pracowników.